Yogamudra

Efter jobbet igår hoppade jag med glada steg in i bilen och körde till Yogamudra.

Det blev ett lugnt men ändock intensivt drygt 60-minuterspass. Fokus låg på andningen och att vara koncentrerad på det jag gör "här och nu".

Jag fick många goda råd och instruktioner från Bodil så jag blev väldigt glad och inspirerad.

Idag känner mig lite tung och trött i kroppen men jag upplever det som den värsta träningsverken börjar ge med sig. Jag ska försöka röra på mig under dagen idag så att jag inte sitter stilla för mycket (vilket jag gör på mitt arbete) och får stelnade muskler.

Jag vaknade och var skönt trött i morse. Trött för att kroppen var trött inte på grund av mentaltrötthet. Trött kropp är bästa tröttheten tycker jag!

Under dagen ska jag bara göra positiva saker som får mig att må bra. Bland annat ska jag försöka läsa klart min bok som jag skrev om i förra inlägget. Skicka övningar till min vän som ska hjälpa henne att jobba med sin självkänsla. Städa vid mitt skrivbord (högar med papper....när ska jag lära mig ta hand om dessa?). Och avslutningsvis kanske grilla något gott att äta vid havet eller i skogen (får se vad vi väljer) med min älskling.
 
Om det blir någon yoga-träning idag så får den bli mjuk. Jag funderar på att träna varannan dag nu den första veckan och successivt jobba upp rutinen yoga-rutinen igen.

Namaste!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0