Patanjalis Yoga Sutras

Jag läser för fullt Patanjalis Yoga Sutras översatt av Sri Swami Satchidananda.

Fantastisk tankeställare.

Tänk att den är skriven för många, många, många, många årsedan och ändå så otroligt aktuell.

Som sagt jag har fått flera aha-upplevelser och tankeställare.

Tänk så många själv-hjälps-böcker som skrivs idag där man försöker uppfinna hjulet igen och så finns allt redan i Yoga Sutras. Fast visst ibland måste man skriva om saker med andra ord för att man ska förstå.

Jag måste säga att Sri Swami Satchidananda har gjort översättningen och kommentarena väldigt lättförstårligt, vilket gör det roligt att läsa Yoga Sutran då jag enkelt kan ta till mig texten.

Jag kan varmt rekommenderar boken!


Yoga Sutras


Namaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0