Tack!

Tack Anna för din kommentar igår! Det gav mig ordentligt med inspiration till att faktiskt börja skriva här igen. Jag ska nog göra som du rekommendera. Mamahealth blir inriktad helt på tiden före, under och efter graviditeten medan den här bloggen blir min privata och personliga resa genom yogan.
Jag ska ärligen erkänna att mitt yogautövande de senaste åren har varit minimal på alla nivåer. Inte så konstigt. Min yoga som Tiwarji uttryckte det sommaren 2009 är att vara mamma. Så ja det har jag varit och är.
Jag har ju också haft och har svår foglossning som inte vill läka helt. Ja jag VET att det beror på att jag inte tränar tillräckligt mina övningar men ja vi är ju alla människor! Jag vågar helt enkelt inte göra ett fullt ashtanga-pass p.g.a. mina fogar. Att få ont i fogarna p.g.a. ashtanga - det är inte den yogaformen värd.
Nåja, igår kom jag på att vissa har bolibompasex så då kan jag ju ha bolibompayoga! :) Det provade jag i morse då pojkarna nu är tillbaka efter deras sportlov. Såklart ville jag inte vakna när klockan ringde men min yngsta son är den bästa "väckaren" i världen så efter 10 minuter hade han fått upp mig. Killarna satt i soffan och jag stod på mattan bredvid. Det blev ett antal solhälsningar och de sex första stående asanas. Lovely. Den yngsta gick runt mig och körde med sitt brio-tåg och ibland fick jag blåsa på hans tår och huvud om han "slog" sig. Men det var mysigt. Det var vi tre. Den äldsta undrade vad jag gjorde och jag svarade att jag yogade. Jaha fick jag till svar. Han brukar oftast vilja yoga efter dagis alternativt på helgerna. Hoppas jag kan så ett frö i mina barns själar för yoga och det mer andliga.
Nu ska jag förbereda resten av dagen.
Kul att vara tillbaka!
Yogini

Kommentarer
Postat av: Anna

Heja dig, vad duktig du är! Några solhälsningar ka förändra livet. Man får hitta stunderna, det är värt det. Vad fint sagt av TIwari. Hoppas han kommer snart. Jag måste passa på o fråga, för visst har du gått Pauls teacher training? Hur var den, ja bra så klart men jag har trånat på den så länge nu så jag hoppas kunna gå den snart. Men jag vill vara i rätt fas med min egenpractqice först. Är det mkt man ska läsa innan? vet du ngra av böckerna de rekommenderar,tänkte passa på med det nu när jag gårbhemma. Namaste

2011-02-24 @ 18:02:33
URL: http://annayoga.wordpress.com
Postat av: Yogini

Jodå Pauls teacher training var bra. Det är en hel del litteratur men jag kan inte komma på samtliga böcker sådär på rak arm och det är 4 (!) år sedan jag gick utbildning så det är möjligt det har bytt ut några av böckerna. Bhagavad Gita ska du i alla fall ha läst och Yoga sutras med kommentarer av Sri Swami Satchidananda. Vi läste en anatomibok men Neil är inte kvar som lärare så det är möjligt den nya läraren har valt en annan anatomibok. Autobiografi of a Yogi läste vi - vet inte om den fortfarande gäller..Minns inte riktigt men det var även en näringsbok (som jag aldrig läste) och några böcker till.... Om jag var du skulle jag vänta tills Victor är minst 2 år innan du påbörjar utbildningen som är i Thailand. MEN du vet väl att Yogamudra har en teacher trainingutbildning på 200 timmar - precis samma som Paul!?! Värt att kolla upp tycker jag! Lycka till!

2011-03-01 @ 11:06:12
URL: http://yogini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0