Ett av de bästa...

....yogapass på länge!

Idag har jag fått yoga ensam. Storprinsen och lillprinsen är ute och går. Lillprinsen i Babybjörnen på Storprinsens mage! De har nog det supermysigt i underbara kvällsolen!

Jag har alltså fått yoga själv. Det var ett snabbt och effektivt pass.

Jag känner mig som ny sedan osteopatbesöket! Det har verkligen hänt något! 

Utthita Parsvakonasana B klarade jag nästan på höger sida. Jag kan inte minnas när detta hände senaste. Gjorde dock några modifikationer också på höger sida.

Vad gäller Marichyasana C och D var det helt fantastiskt. Jag har aldrig kommit så djupt i dem på egen hand! Jag band i C och jag är en bra bit på väg att även binda på vänster sida i D! Nu ska jag träna med visualisering de närmsta månaderna och se om det kan vara en bra hjälp. Alltså visualisera mig i D och verkligen känna hur det käns att klara av denna asana själv både på höger och vänster sida! Wow detta är helt otroligt.

Av en slump la jag mig ned på rygg efter att ha gjort Triang Mukha Eka Pada Paschimottanasana på höger sida fortfarande med höger ben böjt och jag kunde nästa lägga i hela ryggen i mattan utan att knät flöt upp i luften. Var tvungen att kolla vänster sida också. Samma sak hände där! Wow så djupt har jag aldrig klarat detta tidigare.

Osteopatbesöket har gjort susen för mig!

I övrigt var det som sagt ett jättebra pass och skönt att vara ensam! Lugn och ro. Stressade kanske lite i onödan men jag kan inte klaga. Lovely! Hurray!

Lyckades stå länge i Sirsasana. Jag har märkt att jag blir lite uttråkad i denna asana så jag började idag med att räkna mina andetag och satte ett mål som jag skulle klarade. Nådde inte riktigt målet men stod ändå längre än vanligt och kände ordentligt hur blodet kom ned i huvudet. Jag tror jag svankar lite mycket i denna asana. Måste bli mer uppmärksam! 


Namaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0