Yogapass...

...blev det faktiskt i tisdags. Igår fanns det absolut ingen tid. Idag får jag se om jag orkar.

Jag sömnbrist och mycket runt mig så mitt minne är kort. Plus att just nu håller någon på att såga med en motorsåg på gården så jag hör knappt mina egna tankar så jag kommer inte ihåg så mycket från tisdagens pass mer än att urdhva dhanurasana var tung. Jag orkade stå längre i Sirsasana än vanligt (ett mål är att stå ca 5 minuter i Sirsasana om ca ett halvår).

Jag har genomfört ett yogapass av fyra denna veckan. Alltså tre kvar. Jag hoppas jag orkar och har tid att genomföra ett pass senare idag.

Jag ska på påskresa så det blir nog inga fler blogginlägg på ett tag.

Nä nu ska jag vila lite innan mina grabbar ringer och bjuder ut mig på en kopp kaffe på stan!

GLAD PÅSK!


Namaste!



YT 6

Kommentarer
Postat av: Surya

TACK gulliga du för tips om träning för nybörjare!
Ha en riktigt skön påsk och njut!
Namasté

2008-03-20 @ 12:55:28
URL: http://suryanamaskar.blogg.se
Postat av: Surya

Heej! Hur går det med din träning? Har du hunnit med någon under veckan? Jag tänkte på en sak angående mån-dagarna...har läst att man inte ska träna Ashtanga 24 timmar efter det exakta klockslaget av nymåne eller fullmåne. Frågan är hur man räknar? Som nästa nymåne infaller enligt min kalender den 7e april. Är det då den 7e man inte bör träna eller den 8e? Vad tror du?
Jag är ganska känslig för mån-dagarna och känner av skillnader i kroppen, men detta gör jag kanske 3 dagar omkring mån-dagarna. Därför känner jag inte av själv när jag ska undvika träning.
Jag håller förrästen på med ett inlägg om Ay-kost för Pitta/-Kapha som jag snart kommer att publicera!
Ha det underbart!
Namasté

2008-03-29 @ 09:05:47
URL: http://suryanamaskar.blogg.se
Postat av: yogini

jag skulle gå efter den 7e april då det är nymåne i sverige. men gör det som du tycker känns bäst!
det finns inget rätt eller fel. det finns bara det som känns rätt för dig och din kropp och ditt sinne! du behöver inte räkna några exakta klockslag. det finns de som tränar på full- och nymåne men de som tränar 6 dagar i veckan brukar hoppa över dessa dagar dels för att få en extra vilodag dels för att det är lätt att skada sig på dessa dagar (antingen känner man sig jättenergifull och tar ut sig för mycket eller så känner man sig tung och okoncentrerad...).
hoppas detta svar hjälper dig!
ser fraemot ditt inlägg om Ay-kost!
Namaste!

2008-03-29 @ 11:57:49
URL: http://yogini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0