Vilken skillnad...

....från igår!

Jag dansade (bokstavligen) med lillprinsen i köket i morse för så glad kände jag mig.

Jag är världens bästa mamma och sambo och jag har världens bästa sambo och pappa till min son. Han, min sambo, tog mig i sina armar igår och fick jag mig att känna mig stark igen. Han påminde mig att jag inte behöver ha så bråttom med allt! Han är väldigt produktiv så ibland jämför jag mig med honom, även om jag vet att jag inte ska, just för vi är så bra på helt olika saker och det är därför vi kompletterar varandra så väl. Och jag är lika produktiv som han fast på ett annat sätt.

Nåja till min träning. Den var superduper!

Lugn och harmonisk. Jättefina surya namaskaras A och B. Jag flöt ner i chaturanga flera gånger. Så härligt! Starka stående ställningar. Utthita Parsvakonasana B på höger sida var utmanande igen men jag kämpar på. En dag kommer det gå hur fint som helst!

När jag skulle ta mig till Utkatasana fick jag snabbt som ögat jag stoppa in nappen i munnen på prinsen innan han vakna helt och hållet. Sen sov han vidare så jag fick göra klart hela mitt yogapass....vilket innebär fram till Navasana och en liten nosning på Bhuja Pindasana samt en väldigt begränsad avslutande serie. Men jag vågar å andra sidan inte göra den avslutande serien mer nogrann då jag är rädd att skada nacken.

Vinyasa mellan VARJE sida. Jag kände mig så stark! Benen flöt fint igenom armarna när jag hoppade till sittande! Wohoo! Koncentration i samtliga asanas vilket visade sig ge bra resultat när jag skulle göra Mari C. Högra höften var samarbetsvillig. Jag band inte men jag kom mycket djupare i den än vanligt. Gjorde Mari C 2 gånger istället för att lägga ned massa tid på Mari D. Bättre att klara av Mari C än att jag ger mig an D. Navasana var fin!

Lillprinsen sov som sagt genom hela passet och det var så skönt att få en lugn stund för mig själv på köksgolvet. Ingen dvd. Bara jag och yogamattan.

Mitt mål när just att få minst fyra pass i veckan och om jag orkar försöker jag träna att stå en längre stund i Sirsasana.....men det är inget måste.

Härligt att jag fick ett så fint pass efter gårdagens tunga dag både fysiskt och mentalt.


Namaste!

YT 4

Kommentarer
Postat av: Surya

Grattis till hur gryyyym du e!!!

2008-03-15 @ 09:51:07
URL: http://suryanamaskar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0