Uppe med...

...tuppen klockan 06 i morse. Ammade och lekte med prinsen i ett par timmar. Sen somnade han helt utmattad. Då rullade jag ut yogamattan på köksgolvet och genomförde första serien fram till Navasana.

Kan det finnas något bättre än att höra sin son andas tung i rummet bredvid samtidigt som jag hörde min egen yoga-andning. Rofyllt så här tidigt på morgonen innan dagen helt vaknat till liv.

Det blev inga flygande vinyasa men de fanns med i stort sett hela passet så att jag inte ska glömma att jobba på styrkan och mina bandhas.

Mari C gick jättefint! Jag tror jag kommer djupare och djupare på höger sida tack vare mycket fokus på Janu Sirsasana A-C. Utthita Parsvakonasana B är psykologiskt utmanade på höger sida. Jag kommer inte i ställningen men jag tränar ett antal gånger på både höger och vänster sida vid varje yogapass innan jag går vidare i serien.

Sambon har gett sig av för att besöka huvudstaden. Prinsen ska följa med mig till frisören efter lunch. Sen kommer jag nog slockna någongång på eftermiddagen eller tidig kväll efter en aktiv natt, en AKTIV morgon plus att jag nu är helt själv med prinsen.

Namaste!

YT 5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0