Snabbyoga...

....så har det fått vara de senaste dagarna då lillgrabben inte vill sova många minuter på dagen. Jag försöker alltid göra 5 Surya Namaskaras a och 5 Surya Namaskaras b och därefter så många asanas som jag hinner utan att stressa. Oftast hinner jag dock inte med de avslutade asanas men så är det nu.

Min ambition de närmsta månaderna är att försöka hinna till Navasana plus de avslutade asanas för att på så vis bygga upp min styrka och flexibilitet igen plus att få upp kontinuiteten och rutinen igen av att yoga regelbundet....fast med anpassning efter livet här hemma. 

Nu ska jag bläddra lite i The Yoga Sutras of Patanjali som har översats och kommenterats av Sri Swami Satchidananda för jag orkar inte så mycket mer idag.

Jag har förresten fått gå en lång härlig promenad idag - det kändes nästan som vår ute! Underbart!

Namaste!

Kommentarer
Postat av: mimi

I dag var min første ashtanga time her. Og det var grusomt!! Savner mitt gamle studio så inderlig. Jeg må nok prøve å få til yoga på egen hånd, hjemme. Det blir en utfordring.

2008-02-05 @ 20:00:43
Postat av: Yogini

Så härligt att du har kommit ingång! Tränar du ashtanga hemma? Har du en yoga shala i närheten av där du bor?
Jag kan rekommendera Mark Darbys video - jag använder den här hemma. Mest som sällskap (tränar i mitt eget tempo).

2008-02-05 @ 21:07:23
URL: http://yogini.blogg.se
Postat av: mimi

takk skal du ha! Jeg skal trene hjemme, har handlet DVD, har to ledete timer i uken men vurderer å droppe en. Håper bare at jeg klarer å få i gang en ordentlig praksis...

2008-02-06 @ 19:13:05
Postat av: Yogini

Vi får "peppa" varandra till att få igång en regelbunden praksis hemma! Jag försöker inte ha så stora krav på min träning mer än att när jag väl står på yogamattan försöker vara så fokuserad som möjligt och hinna med de asanas jag hinner. Att inte ha så stora krav helt enkelt! Bättre lite och ofta än mycket och sällan är mitt motto just nu! Hoppas du kommer att gilla dvd:n.

2008-02-07 @ 15:03:36
URL: http://yogini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0