Mark Darby och jag...

....har idag tränat yoga hemma på vardagsrumsgolvet.


39993-29


Kroppen var så tung, så tung. Det tog 4 Surya Namaskaras A och 3 Surya Namaskaras B innan jag började känna mig starkare och lite lättare.

Jag la extra tid vid Utthita Parsvakonasana B - särskilt på höger sida.
Jag hoppade över Marichyasana D och gjorde om Maricyasana C ett antal gånger. Jag kan inte längre binda på höger sida efter graviditeten. Det är något som sitter i höger höft. Det gör ont i höften när jag försöker göra Utthita Parsvakonasana B och Marichyasana C. Kanske en dag är det något som vill lossna där....kanske är det något psykologiskt som sitter i min höft....

Urdhva Dhanurasana var så tung, så tung.

De avslutande asanas fick gå fort igen. Tyvärr. Men jag såg till att få göra Sirsasana. Sirsasana mot en vägg för jag känner att jag inte riktigt litar på mina muskler ännu.....

Igår blev det ingen yoga p.g.a. tidsbrist och trötthet...

Senare idag ska lillplutten och jag resa bort över helgen. Förhoppningsvis får jag lite barnpassningshjälp i helgen så jag kan träna minst 2 pass med full fokus. Jag tar nog med mig Mark Darby för lite sällskap....

Namaste!



Kommentarer
Postat av: mimi

Så flink du er! Men så merkelig,jeg har også vondt i høyre hofte etter graviditeten. Fikk det i 3 trimester tror jeg. Dersom jeg sover på høyre side gjør det ordentlig vondt når jeg våkner. Så underlig..

2008-02-08 @ 23:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0