Ingen rolig...

....natt så jag och prinsen fick ta en lång sovmorgon. Efter lunchen, som min käre sambo tillagade, blev det en lång och verkligen uppfriskande promenad. Ingen sol men varm luft och sköna vindar. Den här promenaden behövde jag verkligen. Det inhandlades några släta bullar på vägen hem till eftermiddagsfikat. Mmmm mitt favorit fikabröd! Väl hemma sov prinsen ytterligare en stund så jag hann sitta ned och hämta andan och på sett och vis "meditera" bara sitta ned och vara....jag orkar inte anstränga mig att meditera men bara att verkligen vila i nuet är viktigt för mig just nu.

Jag funderade på att åka till Yogamudra men kände att jag orkade inte. Så istället tog jag ett yogapass med Mark Darby på vardagsrumsgolvet.

Det gick super!

WOW!
Vilket flyt!
Vilken rytm!

Jag gjorde vinyasas mellan varje sida fram till Marichyasana sen orkade jag bara mellan varje asana. Jag gjorde fem gånger fem Navasana men oj vad jag har svaga magmuskler. Utthita Trikonasana B gick jättefint och även Utthita Parsvakonasana B på höger sida var någorlunda skaplig..... Jag gjorde Marichyasana C flera gånger och hoppade därför över Marichyasana D. Min Urdhva Dhanurasana var så skön idag. Jag sträckte verkligen ut framsidan av kroppen. Sirsasana kändes stark och stabil!

Nu är jag som en ny kvinna men en rakhållning som håller fram till nästa amning!

Dagens yogapass går till historien som en av de bästa här hemma!

Full fokus.
Bra kontroll av bandhas.
Mindre bra andning.




Namaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0