Dagens yogapass

Det blev Surya Namaskaras A och B

Bra fokus.

Efter solhälsningarna blev det samtliga stående men lillgrabben vaknade vid Utthita Hasta Padangusthasana så han fick vara med fram till Navasana. Jag fick skippa vinyasas för han hade inte tid att vänta....jag är ändå glad att jag hann göra så pass många asanas med relativt bra fokus. Det blev också Urdhva Dhanurasana vilket var skönt att sträcka ut kroppen. Jag hann inte med några avslutande asanas förutom Yoga Mudra.

Det bästa av allt?
Jag stod på mattan idag också och jag hade full fokus fram tills han vaknade. Inget slarv och inget larv!

Jag slutade inte heller för att han vaknade utan lät honom vara med mig bredvid och titta på även om han var otålig så koncentrerad jag mig på mina asanas samtidigt som jag höll ett öga på honom och pratade med honom. Det gick hur bra som helst! Inte perfekt men jag var på mattan och var fokuserad - det är vad som räknas. Ett mycket bättre pass än många jag har haft före jag blev gravid. 

Tack lillgrabben för att du har gett mig bättre fokusering! Tack för att jag är mer närvarande!

De senaste dagarna har jag verkligen levt i nuet. Tack vare prinsen och yogan!

Efter lunchen blev det en lång härlig promenad! Det känns nästan som det är vår i luften!

Namaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0