Onsdagens yogapass...

....gick bra trots att jag var sjukttrött när klockan ringde 0500 (jag hade varit uppe och försökt få lillprinsen att somna om bara en dryg 1,5 timma tidigare...). Långt bak i huvudet hörde jag en röst som sa "strunta i yogapasset, vila i dag". Men som tur var, var min andra röst så mycket starkare "du kommer bara känna dig ledsen senare idag om du inte åker".

Så jag steg upp. Tvättade av mig, drack lite Proviva, klädde på mig och körde iväg.

Jag älskar att vara uppe tidigt, tidigt när jag väl vaknat till och få se staden (eller landet för den delen) vakna till liv. Det är en speciell känsla att se städbilen, tidningsmannnen, någon som promenerar hem från sitt jobb och någon som promenerar till sitt jobb. Tyst och stilla är det.

Yogapasset gick fin fint.

Jag började med lite yin yoga - mest "saddle pose" (fast jag kommer absolut inte så djupt som på bilden! jag får ta ett ben i taget).

Fem Surya Namaskara A och fem Surya Namaskara B. Tänkte på urdhva mukha svanasana hela tiden. Att få fram bröstet, bak med axlarna och att insidan av armbågarna pekade mot varandra.

Utthita Trikonasana A är lite knepig men det gick bättre. Jag fick superbra assistans av Stefan i Utthita Trikonasana B. Utthita Parsvakonasana B gick ok. Tungt som vanligt på höger sida.

I övrigt flöt passet på bra. Jag kände mig stark.

Stefan har fått mig att gå mycket, mycket djpare i Marichyasana A, så djupt att jag nästan inte längre binder. Likaså i Marichyasana B. Jag lyckades binda i C! Fick jättebra assistans i Marichyasana D av Stefan. Oj vad känns i min högra höft efteråt!

De avslutande ställningarna blev sådär som vanligt.

Glad och upprymd efteråt!

Drack min goda Brämhults smoothie på vägen hem!

Dagen dansade fram efteråt!

Namaste!


YT 11

Kommentarer
Postat av: Surya

oj vad du har tränat i veckan, grymt!!!
låg precis o tänkte att jag struntar i att gå upp imon o träna men blev sugen nu! så bäst jag pallrar mig till sängs!
godnatt

2008-04-10 @ 21:42:32
URL: http://suryanamaskar.blogg.se
Postat av: Surya

Hej hej! Haft en härlig lördag?
Du...jag ska köpa ny yogamatta, för min blåste ner från balkongen o försvann. Har du tips på vad jag ska tänka på?
Namaste

2008-04-12 @ 18:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0