Ajaja..

....så känns det i kroppen efter mitt miniyogapass igår! Därför ska jag träna regelbundet!

Nja inte bara därför.

Utan för att jag MÅR bättre om jag tränar regelbundet. Som sagt har jag dels varit (är fortfarande) ordentligt förkyld dels känt mig trött (vilket jag i och för sig är konstant som småbarnsförälder och är uppe ett par gånger varje natt) och allmänt less. Idag när jag gick för att möta min sambo för lunch slog det mig att jag mår kass när jag INTE tränar regelbundet. Tränar jag regelbundet så mår jag så mycket bättre, klarar bättre av att hantera tröttheten, motgångar, de sista graviditetskilorna (som jag längtar efter att bli av med) etc. Plus som bonus blir jag en bättre medmänniska att har att göra med för jag är mycket gladare!  

Men sen är det en balansgång med tröttheten för är jag FÖR trött så orkar jag inte ens rulla ut yogamattan.....

Utmaningen är att få in regelbunden träning i min vardag. Jag har som mål att träna 4 gånger per vecka och som ni vet har det inte gått de senaste två veckorna. Anledningen är inte att jag inte har det som en av mina högsta prioriteringar utan för att jag har en liten bebis hemma som har oregelbudna vanor så det är mindre lätt för mig att alltid hitta en tid som passar för mig. Men jag försöker. Tro mig!

Imorgon är en ny dag med en ny chans.

Övrigt att notera så har jag idag haft stegräknaren på mig och kan notera att jag har gått minst 8500 steg. Nöjd!

Namaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0