Ljus, ljusare, ljusast

Wohoo!

Idag kom jag minsann upp! Inte så tidigt som jag tänkt mig men jag kom upp - det är det som räknas.

Så klockan tjugo i sju stod jag på mattan.

Wow!

Ljus, ljusare, ljusast! Eller nåt i den stilen!

Det var fantastiskt ljust ute och således inne i vardagsrummet (har gäst på besök så jag vill inte yoga i köket..).

Enorm energikick!

Inga lampor behövde tändes!

Surya Namaskara A och B. Samtliga stående asanas. Försökte förnimma mig var höften ska vara i Parivritta Trikonasana men jag har inte riktigt kroppsmedvetenhet i denna asana - lite koll har jag men jag behöver jobba mer på denna asana. Vridningar är ju inte riktigt min grej alla gånger.

De avslutande asanas fick göras snabbt för klockan blev mycket. Jag övade dock en stund på Sirsasana. Det asana har blivit kul (tänk för mindre ett år sedan var jag rädd för att stå i Sirsasana...härligt med förändring att nå nya mål!)! Längtar till nästa tillfälle jag får öva på Sirsasana!

I övrigt känner jag av min vänstra axel i Sirsasana vilket jag tror beror på att jag inte stabiliserar axlarna, skuldrorna och ryggen tillräckligt bra. Öva, medvetenhet och kontroll!

Jag hoppas jag kan komma upp fler mornar för det är otroligt ksönt att få starta dagen så här även om det blev lite stressigt på slutet. 

Hela dagen har känts roligare och lättare!


Namaste!




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0