Effektivitet är uppskattat

Igår blev det ett kort yogapass på eftermiddagen. Jag kortade ner passet något för att få en stund bara med mig själv, mina tankar och funderingar. Det var tyst runt omkring mig förutom fågelkvittret utanför. Solstrålarna flödade in genom fönsternra. Själv satt jag i ett mörkt hörn av rummet på min yogamatta och bara var. Insåg att det var länge sedan jag hade femton minuter bara för mig själv och tystnaden. Det är vardagslyx tycker jag. Vardagslyx att kunna mer eller mindre sitta och titta in i en vägg utan att behöva göra någonting, inte meditera, inte andas, inte fixa, inte läsa, inte skriva bara vara.

Idag tog det en timme för mig att komma upp på morgonen och ställa mig på min yogamatta. Jag tränade tillsammans med Mark Darby dvd:n men den har slutat fungera. Jag hann med en halvtimma ungefär. Bestämde mig för att köra ett längre pass efter jobbet. Dumt tänkt. Efter en dryg timma på jobbet idag insåg jag att jag inte skulle komma hem före klockan sju. Suck. Alltså jag måste träna på morgonen i fortsättningen.

Idag insåg jag att de bästa medarbetarna är de som har mycket att göra utöver jobbet såsom barn, andra intressen etc för de är de mest effektiva medarbetarna, vilket jag uppskattar då jag vill hinna med min egen yoga träning och mitt extra jobb. Tyvärr har inte min närmsta kollega dessa egenskaper eller förutsättningar. Oh well jag får bli än mer tydlig.

Jag har blivit tillfrågad att förlänga mitt extra jobb! Hurra! Vilket bra betyg för mig! Glad! Ska tacka ja!

Imorgon ska sambon resa hemifrån tidigt, tidigt på morgonen så jag ska försöka stiga upp samtidigt med honom så att jag hinner med ett litet längre yogapass imorgon.




Namaste!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0