Vinyasas - hur och varför

Två veckor av kursen har redan passerat! Jag stormtrivs och lär mig enormt mycket även om jag inte kan fysiskt deltaga i alla momenten. Dock har jag och de flesta av oss varit väldig trötta under den senaste veckan vilket jag tror är normalt på en sådan intensivkurs som denna. Utöver den normala tröttheten fick jag nog en värmechock (för maten är det inget fel på) och blev lättsjuk i magen under några dagar. Jag kunde fortfarande deltaga i allt men jag hade lite mindre energi. Så i fredags la jag mig riktigt tidigt på kvällen....

Det är asana-träning och pranayama-övning varje morgon, sex dagar i veckan, därefter har vi lektioner i olika ämnen hela dagarna såsom Yoga Sutras, asanas, anatomi, meditationsövningar m.m., m.m.. Som tur är, är vi lediga två eftermiddagar och nästan hela lördagen så det finns tid att göra utflykter eller sova ikapp lite energi.....

I eftermiddag ska vi diskutera vinyasa - hur man gör dem och varför.

Namaste!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0