På plats!

Det kommer bli en intensiv retreat här i Thailand men otroligt givande! Träningen är mer intensiv än hemma så det känns i musklerna! Härlig trötthet också!

"Practice is not feeding old habits it is opposing greed, hatred and delusion.....where friction and difficulty arise, that's the place to work" - Ajahn Chah

Visst är ovan citat så sant! Det är lätt att ge upp när det börjar bli jobbigt. Jag jobbar otroligt mycket med det här just nu särskilt med min meditation men jag har även de senaste dagarna funnit asana-träningen tung...men alla dagar kan ju inte vara soliga och likaså kan ju inte alla träningspass bli superbra!

Det roliga med att åka på yoga retreat är att man oftast träffar personer som man träffat på andra yoga retreats och workshops. Hittills har jag träffat 2 personer! Vi är cirka 25 nationaliteter och alla är här av samma orsak vilket gör det så givande och ödmjukt!

Det känns kul!

Jag har fått mina kokosnötter som är det jag saknar mest från Indien. Koksmjölken! Mmmmm så god! Tyvärr förvarrar de dessa i kylen så mjölken är något för kall annars perfekt! Så mycket bra näring efter intensiv yoga när man svettas mycket. Kan verkligen varmt rekommendera detta om ni kommer till ett land som erbjuder stora, färska kokosnötter (går inte att få i Sverige...tyvärr...).


Namaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0