Kriyas

I morse gick vi igenom kriyas, d.v.s. renlighet och hur man renar sin näsa genom att använda en neti pot och ett gummisnörre. Att tvätta näsan med kroppsvarmt saltvatten med hjälp av en neti pot har jag gjort förr och tycker faktiskt om att göra det. Jag känner mig ren och frisk efterå. Däremot att använda ett gummisnöre gick inte alls bra. Antagligen för min rädsla och att jag tyckte det kändes äckligt och gjorde ont. Men jag ska öva lite varje dag så en dag kanske det går...

Annars är vi lediga idag. Tur för jag behöver ta det lugnt och vila hela mig. Jag har inte gjort många knop idag. Puh.

Längtar efter min sambo....men han kommer snart....

Namaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0