Snökaos

Snö och Skåne går inte ihop.

Det är bara att konstatera och acceptera. Tyvärr lär sig aldrig skåningarna hur man ska hantera snöoväder vid bilkörning. Alltså blir det bilolyckor överallt.

Jag tog mig ifrån jobbet i god tid idag för att hinna hem och genomföra ett helt yogapass. Dessvärre var jag inte hemma förrän två timmar efter att jag hade lämnade kontoret. Detta kan jämföras med normala 20 minuters bilfärd mellan jobb och hem.

Jag är dock stolt över mig själv för att jag blev inte upprörd eller irriterad en enda gång under bilresan hem. Jag accpeterade situationen. Vad skulle det hjälpa att jag blev upprörd? Inte ett fnatt. Jag hade bara gjort av med massa onödig energi på ingenting. 

Hungern, tröttheten och okoncentrationen efter en lång dag på jobbet har tagit överhand så det blev bara Surya Namaskara A och B när jag kom. Eller bara och bara. Bättre än inget.

Efter min NaYoPracMo har jag kommit fram till att det viktiga är inte att genomföra 90-minuters yogapass sex gånger i veckan utan det viktiga för mig är att genomföra någon form av yogaträning sex gånger i veckan. Det kan vara alltifrån pranayamaövningar till enbart solhälsningarna till 10-minuters yogapass till 30-minuters yogapass till att ha genomfört hela serien. Genom regelbundheten uppnår jag styrka och stabilitet i kroppen något jag inte får av enbart två 90-minuterspass i veckan. Jag upplever också att om jag bara gör åtminstoende lite varje dag så mår jag psykiskt och fysiskt bättre (gladare!) och har mycket mer energi till annat. Detta ska jag absolut inte underskatta!

Av någon märklig anledning har jag varit trött varje morgon denna veckan (försovit mig flera gånger) trots att jag har lagt mig i normal tid. Jag antar att det beror på att det är februari månad och att mörkret fortfarande påverkar mig psykiskt även om det blir ljusare och ljusare för varje dag som går (tur är väl det!).


Namaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0