Huvudvärk...galet mycket

Huvudvärk.

Det är bara förnamnet på vad jag har haft idag.

Jag har aldrig varit med om en sådan kraftig huvudvärk som jag vaknade med i morse. Fy sjutton.

Ett par alvedon. Kaffe. Vila. Apelsinjucie och lite mat. Och mycket vatten.

Nu känns livet lite bättre.

Ikväll ska vi har en viktig och minnsevärd 30-årsmiddag för min sambo. Alltså inte speciellt bra tajming med andra ord....

Ingen halsont och hostan har lugnat ner sig lite grann. Så det går åt rätt håll. 

Jag har orkat städa och fixa i ordning lite grann i lägenheten...men sambon har fått göra det mesta stackarn...i min fart hade det nog tagit en vecka att få det fint...hahhaaa... 

Jag tror jag ska vila någon timma nu innan släkt och vänner ringer på dörren. Jag borde försöka hinna gå ut en liten stund också så att jag får frisk luft i lungorna  och piggnar till.

Fem minuters pranayama får det också bli innan duschen. Det ger nog också lite energi.

Asanaträning....orkar inte ens tänka på det! Imorgon kanske, kanske men jag vilar nog hellre en dag till och tar nya tag på måndag....vi får se vad kroppen och huvudet säger imorgon bitti.

Nu håller ögonlocken på trilla ner över ögonen = vila i en timma!

Namaste!


p.s Det lilla jag orkade läsa i Anatomy of Movement igår verkade fantastiskt lättläst, pedagogiskt och ett enkelt sätt att lära sig mer om anatomin på egen hand. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0