bandhas, bandhas, bandhas

Kort rapport. La mig något sent igår kväll....det är så mycket jag vill pyssla med under helgerna att tiden bara flyger iväg...

Jag kände mig helt ok i morse när jag steg upp halv sex. Körde strax därefter till "yoga shalan" och stod i tid på yogamattan...eller nja...jag var lite försenad...

Jag var något okoncentrerad de första Surya Namasakaras. Därefter flöt yogapasset på bra. Jag blev förvånad när jag insåg att jag kommer lättare, snabbare och bättre in i Parivritta Parsvakonasana nu än för några månader sedan.

Min balans var inte så stark varken i Parivritta Trikonasana eller i Utthita Hasta Padangusthasana. Förmodligen använde jag inte mina bandhas tillräckligt samt  var väl lite ofokuserad. Det är fantastiskt hur viktigt det är att använda bandhas i Utthita Hasta Padungusthasana för att inte få kramp i lårmusklern som jag märker att många nybörjare får.

Jag var något tröttare i kroppen idag jämfört med igår så jag gjorde mina vinyasas något lugnare. Mot slutet började jag känna mig lite stressad att hinna till jobbet i tid så jag uteslöt några vinyasas. Likaså hann jag inte öva på mina bakåtböjningar från stående och de avslutade asanas blev lite väl snabbt genomförda...

Jag kände mig väldigt energifylld och effektiv på jobbet efter yogapasset!

Men nu är jag trött....



Namaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0