Hösten närmar sig...

Efter fem intensiva yogaveckor i Thailand och en veckas semester tillsammans med min käraste är jag nu åter på svensk mark. Jag har hunnit jobba ett par dagar på mitt vanliga jobb men känner mig oehört glad att jag snart ska dra igång mina yogakurser på olika företag snart. Det ger mig energi och glädje!

Det snurrar massor av information i mitt huvud från min yoga-retreat som jag hoppas jag ska få tid till att utvärdera.

Jag har fortsatt träna regelbundet sen jag kom hem....tills för någon dag sedan då tröttheten slog till helt oförutsägbart. Inte trötthet pga resa utan pga att jag är gravid. Min kropp är ju inte densamma precis så det är bara att acceptera och försöka återhämta mig på bästa sätt. Små, små steg hela tiden. Pranayama fungerar faktiskt riktigt bra. Det som känns mest tungt är asana-träningen. Dock gick all träning förvånanssvärt bra i Thailand men jag har kommit in i en ny fas i graviditeten nu sen jag kom hem...

Efter mina yogaveckor i Thailand och kommentarer från min underbara vänner och kärleksfulla familj känner alla att jag är på rätt väg i livet nu. Äntligen börjar jag verkligen hitta hem.

Det verkar som min bekant med company i Stockholm slog slag i saken och startade upp en svensk yogatidning. Pappa ska ha köpt ett ex till mig så jag får läsa den till helgen. Ska bli spännande. Mer information finns här : svensk Yoga

Namaste!

Kommentarer
Postat av: bilqis

gratulerer! Med alt, så fantastisk!! :-) Er selv gravid (uke 23) og har først denne uken kunnet ta tak i yogaen igjen pga en skade. Det er så utrolig deilig å komme i gang igjen.. Har hatt kurs denne uken og skal trene mer på søndag. Håper å kunne bruke energien til å trene hjemme et par uker (av økonomiske hensyn) før jeg starter opp igjen med vanlig mysore. Gratulerer igjen med alle gode nyheter! Skriv gjerne om hvordan det føles å trene når du er gravid. Selv får jeg avogtil litt smerter nederst på gravidmagen når jeg trener eller går raskt, sting-aktige smerter. Foruten det er kroppen glad når det får trene yoga igjen!

2007-08-24 @ 11:06:27
Postat av: Nina

Varmt lycka till med runda magen!! Jag önskar att jag hade yogat när jag väntade barn, men det var innan jag började på. Tror att yoga under graviditeten gör enbart gott åt både den egna kroppen och barnet.

2007-08-25 @ 08:53:53
URL: http://solhalsning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0