Yoga gör mig glad och lycklig!

Jag var trött och väldigt okoncentrerad när jag genomförde mitt yogapass hos Yogamudra igår. Glömde av vilken Surya Namaskara jag skulle göra (gjorde A istället för B osv). I de sittande ställningarna tappade jag också bort mig ett par gånger och fick ta det långsammare. Antar att det blir så när jag har alldeles för mycket att fundera på. Även om jag inte tänker på det direkt under tiden jag genomför mitt yogapass så har jag lagt ner mycket energi på alla grubblerier under dagen. Varför grubblar jag så mycket? Varför är gör jag inte bara?

Jag vill dela med mig av några ljuvliga ögonblick under yogapasset igår:

Fantastisk lärare: Bodil (tydlig, kommunikativ och inspirerande

Jag svettades ordentlig

Jag kommer riktigt djupt i Prasarita Padottanasana 

Med hjälp från Bodil fick jag nästan ner armarna till golvet i Prasarita Padottanasana C(Wow-känsla!)
I Marichyasana A hjälpte Bodil mig och jag kunde riktigt känna vad gott den här asana gör för att öppna höften. 

I Marichyasana D gick det lättare nu när jag förstår mer hur jag ska göra den men det är en bit kvar och jag måste ha assistans…men det känns inte helt omöjlig längre…en dag ska jag allt klara av den

Jag kommer djupt nu i Kurmasana och jag fick jättefina instruktioner av Bodil hur jag ska hålla denna asana. Bland annat att jag ska spänna mina lårmuskler mer och sträcka benen mer rakt fram än åt sidan. 

Instruktioner från Bodil hur jag ska lyfta mig upp med raka ben ut ur Supta kurmasana och därefter jump back. Jag tror jag förstod vad hon menade, det blir ibland lite snurrigt när jag är trött, inte har glasögon på mig och de pratar danska med mig. Men jag blev inspirerad till att försöka hemma själv. 

Jag klarade Garbha Pindasana själv, fast jag räknar inte andetagen

Vi gjorde fantastiskt bra back-bendsövningar och jag känner att jag verkligen behöver sträcka ut….muskeln, använda mina lås bättre och hålla in rumpan. Av någon konstig anledning så spänner jag rumpmusklerna…Även här fick jag bra instruktioner av Bodil.

När jag lyckas hålla både mula bandha och uddiyana bandha känner jag verkligen en stor skillnad! Wow!

 

Från att inte ha tyckt om Kurmasana, Supta Kurmasana och Garbha Pindasana ser jag fram emot dessa asanas under passet. Nu börjar också se framemot mina backbends. Ett gott tecken!

Så jag kände mig otroligt lycklig efter passet trots min trötthet och mest lycklig över att jag genomförde hela första serien!

Namaste!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0