Yoga Journal

I måndags damp det ner härlig lektyr på dörrmattan:

YogaJournal

Jag har inte varit så duktig på att skriva om mina yogapass denna vecka trots att jag har varit riktigt flitig. I onsdags blev det "self-practice" hemma efter jobbet. Det blev inte hela första serien men en bit in på de sittande asanas. För mig är det just nu mer viktigt att jag gör en del av serien än att jag gör hela serien. Jag vet att har jag som mål att jag MÅSTE göra hela serien så kommer jag inte göra någonting alls.

Igår tränade jag tillsammans med M hemma hos henne. Det är lika fantastiskt varje gång. Jag fick suverän assistans i bland annat Marichyasana C (kände hur det sträcktes i sätes muskeln....hmm..heter den så?) och i Supta Kurmasana av M...äntligen någon som vet hur man sträcker ut mig! Jag var mycket mer koncentrerad och fokuserad i går morse än i tisdags. Jag kände mig mer lugn, glad och harmonisk. Jag kom t.o.m. ihåg att göra Sirsasana!

Jag fick ett stort tack från M för att jag hjälpte, för några veckor sedan, henne i Paschmottasana. Blev glad. Jag är ny på det här med assistera men vill gärna bidra med det jag kan!

M är eventuellt på väg mot Shiva Yoga Studio i Luleå.

I övrigt har de senaste veckorna varit extrema på jobbet. Måste lära mig att inte ta allt så personligt och inte vara så emotionellt involverad...det tar för mycket energi från mig. Min massage i onsdags var FANTASTISK! Det var inte så dyrt så jag ska boka in några tillfällen fram till jul.

Imorgon blir det spa med mamma! Mmmmmm nice!

Namaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0