Söndag..början på en ny yogavecka

Idag hade jag inte möjlighet att åka till Yogamudra i Köpenhamn p.g.a. att jag är bortrest.

Mattan har jag dock haft med mig på min resa och den rullade jag ut nu på morgonen hos de vi bor hos. Yogapasset flöt på bra genom samtliga stående asanas (tog mig extra tid vid Parivritta Parsvakonasana och gjorde först en förenklad version och därefter så mycket jag kunde hela vägen) men när jag kom till de sittande asanas var det som energin bara försvann.

Att energin försvinner vid de sittande asanas händer allt som oftast när jag gör mitt yogapass ensam hemma. Jag vet inte varför men jag tappar helt fokus. Tappar jag fokus försvinner energin. I och för sig tyckte jag att de stående ställningarna var jättejobbiga att genomföra för något år sen i ett harmoniskt flöde ensam hemma. Det är väl inte förän nu jag tycker dessa asanas är sköna att genomföra utan att jag tappar fokus. 

Jag måste erkänna att jag är imponerad av mig själv, vilket är väldigt "oyogi" att vara (typiskt västerländskt), över att jag klarar av att få benen högt i Utthita Hasta Padangusthasana samtidigt som jag håller balansen väl. Jag känner att jag hittar mina bandhas i denna asana. Hurra!

Jag har kollat med min pojkvän om att jag kan få ha tillgång till bilen i veckan så att jag kan åka i väg på två morgonpass eftersom jag inte kom iväg till någon Mysore träning med lärare idag. Det verka vara helt ok med honom! Nice! Nu gäller det att jag behåller självdiciplinen och att inte tröttheten får ta över!

Avslutningsvis tror jag att jag kommer behålla energin under hela yogapasset framöver och inte enbart genom de stående ställningarna när jag utför mitt yogapass ensam hemma utan hjälp från någon vän eller lärare. Det är bara att öva, öva, öva...

Namaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0