Skapa en morgonrutin

Idag var det "self-practice" hemma. Låg och drog mig lite för länge i sängen och stod inte på mattan förän 06:10. Som vanligt har jag svårt att fokusera och koncentrera mig när jag gör mitt yogapass ensam hemma. Idag blev det "bara" solhälsningarna, de stående samta avslutande ställningarna.

I några få ögonblick kom jag i det önskade yoga-flow som gör det hela så värt all morgontrötthet och ger en härlig och underbar känsla. Denna känsla får jag när jag är helt fokuserad på yogan och kan stänga av allt runt omkring och totalt slappna av i stunden!

Jag bestämde mig efter passet att inte banna mig själv för att jag inte var mer fokuserad iag och på så vis hade hunnit med fler ställningar utan snarare se det som helt fantastiskt bra att jag kommer upp på morgonen och står på mattan precis som jag lovade mig själv kvällen innan.

För bara några månader sedan tränade jag extremt sällan ensam hemma på morgonen. Oftast blev det efter jobbet. Jag gillar faktiskt helt klart mycket mer att få träna på morgonen. Och det viktigast för mig just nu är att bygga upp en rutin av morgonträning. Så hellre ett kort pass på morgonen än inget alls.

Namaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0