Prasarita Padottasana

Förutom min högra höft som spökar lite grann...ska faktiskt dricka lite "hot ginger, lemon, honey tea" som vi alltid gjorde i Indien och som nog kan vara bra för kroppen..när jag har handlat så ska jag nog testa dina tips Sara!

Ja förutom höften så känner jag av min vänstra axel och skuldra i vissa ställningar. Prasarita Padottasana C är speciellt en sådan ställning. Det känns som skuldrarn hamnar fel och jag kan inte hitta en bekväm ställning för den. För höger skuldra och arm känns allt ok och avslappnande.

Jag tror det är dags för mig att läsa lite anatomi för att förstå vad som händer....

Jag undrar om det jag känner i vänster arm, skuldra och axel kan ha påverkats av att jag är vänster hänt....hmm...kanske, kanske inte.

Namaste!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej Anna. Ja, jag hoppas att mina tips hjälper lite i alla fall... Jag fick höra av min favvis hälsokost att nypon var tom mer anti-inflammatoriskt än ingefära...
Jag har en väldigt tydlig stramhet som de senaste tre veckorna har huserat i min vänstra underarm i posen Dandayamana Dhanurasana - Stående båge. Den är en av de 26 poserna vi gör alltid. Jag kan inte riktigt se vad det kan bero på mer än att jag antar - vilket jag gör med alla, av yogan, uppstådda krämpor - att det löser sig med tiden och att det bara är för det goda. Att bara notera, acceptera och låta yogan ta hand om kroppen.
Hoppas att allt är bra annars.
Kram,
Sara

2006-10-12 @ 12:10:39
URL: http://saraculler.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0