Lunch

När jag vistades i Indien för snart ett år sedan blev det naturligt att jag avstod från kött (det fanns inte att tillgå). Min kost beståd såleds enbart av vegetarisk mat med några få undantag för fisk. Detta resulterade i att jag mådde bättre både fysiskt och psykiskt så när jag återvände hem till Sverige bestämde jag mig för att forstätta med att inte äta rött kött eller fågel (äter dock fortfarande fisk och skaldjur).

Detta val är helt baserat på att jag känner att jag mår bättre utan kött. Visst kommer det ögonblick när jag kan sakna kött men oftast lyckas jag hitta vegetariska likvärdiga alternativ. Ju djupare man kommer i sin yogautövning desto mer förespråkas det också att man är vegetarian. Genom att utesluta kött i kosten upplever jag att kroppen blir lättare och smidigare i min yoga.

Jag har nyligen bytt jobb. I och med bytet förlorade jag en fantastisk bra vegetariskbuffé som företaget erbjud i sin lunchrestaurang. Det har varit lite si och så de senaste veckorna med att hitta ett gott vegetariskt alternativ (samtliga på jobbet äter kött). Men i måndags fann jag min restaurang!

Det är en renodlad vegatariskrestuarang som gör underbart god mat! För 60 kronor får man soppa, sallad och varmrätt. Lägger man till en femma får man en liten, liten, men ack så lagom, dessert för att precis stilla sötsuget efter middagen!

Varmrätten igår var pumpa-lasagne med quionoasallad! Mmmmmm! Kocken var så snäll och bjöd mig på efterätten då förklarade att jag haft ett tufft samtal på jobbet. och kände mig lite nere. Världen består av underbara människor!

Namaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0