Vardagslyx

Ingen trötthet bara glädje. Glädje att jag inte är trött (tack vare en lugn och skön helg). Glädje att jag får praktisera yoga tillsammans med M på morgonen!

Jag dansade upp när jag vaknade (med hjälp av min energilampa..men är det november så är det...) och stod på min matta strax efter klockan 0600 i morse.

Det är häftigt att känna hur jag kommer djupare i Padangusthasana och Pada Hastasana tack vare bandhas!

I övrigt tycker jag att Parivritta Trikonasana, Parivritta Parsvakonasana och Marichyasana C blir allt tuffare att göra. Övredelen (inbillar jag mig iaf) av ryggen känns väldigt stel och vill inte riktigt röra sig. Detta gäller i det dagliga livet också. Jag måste vända hela kroppen som en äldre människa för att titta bakåt...hihiii... Fast det konstiga i det här så kändes det som marichyasana D gick lite lättare (fick ingen assistans här idag).

M:s justering och assistans i Supta Kurmasana var inte så dramatisk idag som i torsdag och jag valde därför att göra klart hela första serien även om jag inte gjorde Garbha Pindasana helt korrekt med armarna genom lotusställningen (hade inte tillgång till vatten).

De avslutande ställningarna blev tyvärr slarvigt gjorda (som de alltför ofta blir..fy mig...). Jag stod dock på huvudet men höll på att ramla när jag tänkte alldeles för mycket på att hitta bandhas (kanske hade jag helt automatiskt hittat dem och borde bara fokusera på andingen).

M och jag har bytt rum där vi gör vår yoga. I det nya rummet står vi vända mot fönstret och det är en så fantastiskt att få träna och samtidigt känna hur dagen gryr och allt sakta vaknar till livet. Jag älskar det nordiska ljuset och att få uppleva morgonens första timmar är vad jag kallar vardagslyx!

Ett härligt yogapass idag!

Namaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0