Slarvig och lite ledsen

Häftigt hur kroppen fungerar. Idag vaknade jag tio minuter innan väckarklockan skulle ringa.

Alltså 0515.

Min kropp vet nu vid det här laget att tisdagar och torsdagar ska jag gå upp tidigt. Dettar har jag inget problem med längre att göra. Men övriga morgnar måste jag verkligen slita mig upp ur sängen när klockan ringer (om jag inte lyckat stänga av klockan i sömnen...) nu när det är så mörkt ute.

Min yogaträning var sådär idag.
Jag vaknade som sagt tidigt och kände mig pigg men när jag väl hade gjort samtliga stående asanas blev jag trött. Varje asana därefter blev en kamp och jag fick ge mig själv tillåtelse att sluta efter Navasana.

Mina Urdhva Dhanurasana känns sköna och befriande och jag våndas inte inför dem längre.

Därefter slarvade jag mig igenom de avslutande asanas. Stod dock en längre stund i Sirsasana. Tänkte att jag kunde nog behöva lite extra blod till huvudet inför dagens utmaningar på jobbet.

Sen kom det jag längtade efter Savasana. Det blev nog 15-20 minuter lång Shavasana...sovande...det var sköna och guldvärda minuter jag fick sova. Sen upp och iväg till duschen på jobbet innan jag en halvtimme senare satt framför datorn med en god kopp te, banan och mackor.

Jag hjälpte M i Dwi Pada Sirsasana Både hon och jag skrattar efteråt och undrar vad vi egentligen sysslar med och att vi faktiskt gör detta frivilligt. Det kan inte vara normalt. Hahhahiha!

Ledsamt. Idag meddelade M att hon flyttar 15 december. Så det blir alltså bara två veckor till med gemensam träning. Och på tisdag blir det ingen träning för då är det fullmåne.

Hur ska jag överleva utan M? Hur ska det gå med min träning i framtiden? Åh vad jag kommer sakna M. Ledsen.

Imorgon är det fredag.
Imorgon är det 1 december.
Oj!


Namaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0