Kroppen vs medvetandet

Oj, oj vad trött jag var i morse. Jag frågade mig själv vad sysslar jag med egentligen.

Varför går jag upp så tidigt för att yoga?

Varför?

Det känns helt galet.

Jag var dock för trött för att ens analysera eller svara mig själv på denna frågan. Som tur är vet jag precis vad jag ska göra på morgonen när jag ska iväg till M för att träna så allt går på rutin utan att behöva ägna en tanke åt vad jag gör.

När jag kom till M (B var också där idag) ville jag bara börja gråta för allt är så mörkt, regnigt, grått ute och jag kände mig trött. Men var skulle jag ta vägen? Hos M kunde jag inte sova och köra hem igen var inget alternativ. Så jag sa till mig själv att jag bara behövde göra solhälsningarna A och B sen kunde jag åka till jobbet och duscha. När solhälsningarna var gjorda kände jag att jag åtminstonde ville göra Padangusthasana och Pada Hastasana.

Sen flöt det på och jag gjorde alla de stående asanas.

Det kändes bra.

Jag var inte trött längre.

När jag började närma mig de sittande asanas kände jag tröttheten komma tillbaka och jag gjorde en överenskommelse med mig själv att fortsätta serien fram till Navasana. När jag kom till Navasana var jag fylld av energi och slutförde hela första serien.

Så tröttheten var enbart i mitt medvetande och inte fysiskt i kroppen.

När jag körde till jobbet efteråt funderade jag över hur hade jag hanterat situationen om jag hade tränat hemma ensam? Tyvärr hade nog mitt trötta medvetande vunnit över kroppen och jag hade krypit ner i sängen igen och sovit istället för att fullfölja yogaträningen. Jag behöver således jobba mer med att inte låta mitt medvetande ta över känslan jag känner i kroppen. Oftast lurar mitt medvetande hur jag känner i kroppen. Som idag. Fast idag lyckades jag vinna över mitt medvetande.

Yogatraningen blev lite slarvig idag men det känns bättre att den är lite slarvig och att jag genomför hela serien än inte gör den alls.

Rutin..

är det viktigast för mig just nu....att få en mer daglig rutin. Orken att göra serien mer noggrant, att utföra de olika asanas korrekt kommer allt eftersom jag får in en daglig rutin i min yoga träning. Allt hänger ihop.


Namaste!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0