Ingen yoga idag

Hahha! Jag satt klockan på 0545 för att hinna genomföra ett halvt yoga pass i morse men min kropp bara vägrade vakna. Det är verkligen en vana att komma upp och genomföra min yoga. I dagsläget klarar jag oftast att komma upp när jag vet att jag ska åka/gå någonstans för att träna men inte hemma. Sen får jag väl skylla lite på att detta mörker inte precis jobbar med mig för att orka komma upp. Det känns som mitt i natten när klockan ringer....men skam den som ger sig. En dag ska jag få rutin på min "yoga self-practice" hemma också.

Namaste!


Kommentarer
Postat av: Karin

Herregud, duktig du! Bara ambitionen alltså!
Jag tar mig inte upp före 07:30. Är väl lat ;-)!
Har i alla fall yogat en gång/vecka nu, såååå skönt och se, det ger resultat! Kom längre in i pachimattanasana D än någonsin förut igår. Och kunde stå på huvudet själv hemma sen (helt omöjligt kändes det förut).
Det är det som är så himla bra med yoga! Man utvecklas (och blir friskare och starkare).
Ska gå på myosore på onsdag...
Lycka till med hemmaprojektet (jag ligger i lä och nöjer mig med det)!

2006-11-21 @ 15:07:39
Postat av: Yogini

Visst är det en häftig känsla när man lyckas stå på huvudet! En gång i veckan är alldels utmärkt för yogaträning. Allt är personligt hur mycket yogaträning man behöver. Och allt beror också på var man befinner sig just nu i sin yogautveckling.
Visst är yogan häftig. Precis som du skriver utvecklas man på flera olika plan!
Mysore ger bra energi!
Namaste!

2006-11-21 @ 21:00:34
URL: http://yogini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0