Bra start på veckan!

Åh vilken fantastisk härlig dag det har varit!´

Jag har haft ett spännande möte med en enormt inspirerande kvinna! En förebild för mig!

Det har varit underbart friskt och uppgiggande väder!

Strålande sol. 

På eftermiddagen brann himlen av solens vackra färger! Det var väldigt mediterande att gå utmed Norr Mälarstrand i Stockholm.

Jag kunde inte sluta le. Jag kände mig lycklig. Lycklig över att jag idag fick njuta av detta vackra väder.

Asanaträning:
Det blev Mysore tidigt , tidigt på morgonen på Ashtanga Yoga Stockholm. Jag fick börja med mina solhälsningar nästan helt ensam i gula rummet. Det var otorligt lugnt och skönt i shalan.

Meditativt.

Bra fokus.

Jag kände mig stark.
Jag kände mig lugn.
Jag kände mig ett med min yoga.

Ett bra pass. 

Gittan var assisterande lärare idag och jag tycker hon är helt underbart fantastisk. Hon ger suverän assistans med små medel. Hon vet precis var hon ska hjälpa mig för att jag ska komma djupare i en asana. Det är verkligen en wow känsla!

Hon hjälpt mig bland annat med Marichyasana A och fick mina armar att ordentligt komma runt mina ben och högt. Suveränt skönt. Hon gav mig också bra tips på hur jag ska öva på Marichyasana D. Eftersom jag inte själv kan binda i Marichyasana D utan assistans kan jag, när jag tränar själv, öva på att sätta handen på den armen som ska binda runt det böjda benet under foten på det böjda benet. Bara detta kommer vara en utmaning för mig men jag tror det är ett bra första steg mot att klara hela Marichyasana D.

Jag börjar få med mina bandhas mer och mer i samtliga asanas. Ibland glömmer jag bort dem i de sittande asanas men jag kommer allt oftare ihåg dem och de är ett bra stöd i min träning.

I Setu Bandhasana gäller det verkligen att jobba med bandhas så att man inte skadar nacken!

Gittan flyttade mina fötter närmare händerna i Adho Mukha Svamasana ....hm...jag är lite förvirrad!

Även idag gick Parviritta Parsvakonasana mycket, mycket bättre än vad det brukar. Något händer i min kropp...spännande!

Yogan ger mig så mycket. Jag har blivit mycket mer fokuserad på det jag gör för stunden. Jag ororar mig inte längre för det som komma skall. Jag tar en sak i taget och njuter av det som händer här och nu!


Namste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0