Vampire yoga

Följnade hittade jag på en blogg som heter Sweatybrain och som jag tyckte var riktigt roligt:

Just want to share an amusing interaction that I had the other day with my friend dave.

me: I’m tired. Got up at 4:30 again this morning to practice yoga.


Dave: where do you practice?


me: midtown. sort of near Bryant park.


Dave: so what exactly do you do at 4:30 in the morning. Is there a class that you go to? Like vampire yoga?


me: No. I just go there and do my own thing.


Dave: so why don’t you practice at home? is there like special equipment that you use?


me: no, you just need a yoga mat. and you don’t even really need that.


Dave: so, what you are telling me is that you commute an hour a day just to use their floor?


me: uh, i guess.


Dave: then you deserve to be tired.


(end interaction)

Det är just det som är så märkligt tycker jag. Att stiga upp mitt i natten för att ta sig till en yoga shala för att yoga är oftast inga problem....men att stiga upp och yoga hemma känns ibland helt omöjligt...och jag verkar inte vara ensam om att tycka så. Det verkar också som många yogi(ni)s förstår varandra vad gäller att träna hemma vs i en yoga shala....kampen man kämpar med sig själv vid hemmaträningen.

Namaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0