Komma ihåg vem jag är och vad jag vill

Idag träffade jag S som har varit i Thailand på yogakurs samt i Mysore hos Pattabhi Jois. Hon hade fått fin färg på hyn också!

Jag längtar också efter att komma iväg på yogaretreats men tid och pengar finns inte alltid i överflöd. Sen handlar det väl också mycket om att få längta och drömma!

Nu när energin börjar komma tillbaka efter december månads höga tempo börjar jag sakta orka tänka på igen vad jag vill göra i framtiden. Det är nog dags att våga skriva ner mina drömmar och mål på papper igen så att jag lättare kan sätta upp delmål och på så vis sakta men säkert nå mina drömmar.

Ett steg i sänder.

Jag tror på att ha planer.

Planer som man inte slaviskt följer men som guidar och är ett stöd så att man blir mer målinriktad.

Hur ska vi annars nå dit vi vill komma?

Drömmar ska man också skriva ner.

Drömlistan ska man sen gå igenom en gång i kvartalet eller i halvåret för då kan man helt plötsligt se att man har genomfört vissa av dem! Galet men så är det! Ibland måste man också revidera sin drömlista efter som livet förändras och vad man en gång drömde om kanske man inte längre gör eller så drömmer man om nya äventyr! Dessa måste självfallet läggas till på drömlistan.

S gör mig ibland lite stressad. Dels för allt hon har gjort och gör (men jag måste komma ihåg att hon är minst 10 år äldre än mig), dels för att hon är så spretig i det hon sysslar med. Jag vill gärna fokusera på en eller ett par saker och bli riktigt bra på det. Men så kanske det inte fungerar om man vill pyssla med det jag vill på heltid.

Just det - en steg i sänder var det!


Namaste!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0