Inte mycket yoga...

Hm...det har inte blivit så yoga sen i torsdags. Igår är ju i och för sig officiella vilodagen och idag kände jag mig "hängig". Jag är inte förkyld men ibland känns det som om en förkylning håller på att bryta ut.

Jag får se om jag orkar upp i morgon för att träna...hm...bara att jag säger "jag får se" lutar mot att det inte blir av. Oh well. Jag kan ju alltid hoppas!

Idag är det första advent. Underbart. Jag älskar att se alla adventsljusstakar i fönsternar. Det känns så varmt, mysigt och ombonat.

Andra saker som får mig att bli glad, ingen speciell ordning, är bland annat:

Att skratta så att jag får alldeles ont i magen.
Vänner
Varma handdukar
Att bli förälskad
Att höra en bra låt på radion
Att ligga i sängen och höra regnet utanför (det gör jag just nu!)
Stranden
Att skratta av sig själv
Att skratta åt sig själv
Att råka höra någon tala gott om en (åh det hände häromdagen och jag blev alldeles varm inombords)
Att sjunga ensam i bilen (riktigt högt)
Att se solen gå upp
Att se solen gå ner
Långa ljumma sommarkvällar
Att finna pengar i en gammal jacka
Att få yoga
Att ha någon som talar om att jag är alldeles underbar
Att höra vårfåglarna kvittra
Att känna doften av regnet en vår/sommardag
Att känna doften från blommor
Att få sova en stund på eftermiddagen
Att få vara med djur
Att möta en gammal vän och inse att vissa saker aldrig ändra sig
Att äta en lång frukost
Att läsa morgontidningen i lugn och ro

Att kliva upp ur sängen varje morgon och vara tacksam för ännu en underbar dag!


Namaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0