Härlig start på julafton

Underbart att få komma hem och bara vara.

Sova.

Vila.

Promenera.

Njuta.

Hämta kraft.

I morse kände jag mig glad när jag vaknade. Jag krafsade ihop mina yogakläder och gick upp på övervåningen. Rullade ut mattan. Fann ett bra ställe där jag fick naturligt ljus på mig från ett av fönsterna  och så började jag med solhälsningarna.

Allt flöt på bra. Det var ett lugnt och kontrollerat tempo. Kroppen och själen njöt. Inget störde mig. Jag hade, dock, önskat att någon hade kunnat hjälpa mig i Prasarita Padottanasana C.

När jag kom till de sittande asanas började koncentrationen tryta. Jag fick ifrån matta en gång och kollade mina mail...eeehh..fråga mig inte varför. Men tur var, var avbrottet endast några minuter. Sen kämpade jag vidare fram till Bjuha Pindasana men här gjorde jag mig lite illa på näsan så jag kände att det var ok att bryta passet där. Jag ska också erkänna att i några av de sittande asanas gjorde jag inte en vinyasa mellan varje sida.

Jag fullborda inte heller de avslutande asanas då jag fortfarande ska ta det lugnt med tanke på min ladies holiday  för några dagar sedan.

Mina bakåtböjningar gick rätt ok men jag önskade även här att jag hade någon som kunde ha hjälpt mig att öva mer på dem. 

När det gäller mina bakåtböjningar känner jag att jag måste på någotvis bli längre på framsida, speciellt framsidan av låret och ljumsken.

Jag är så glad att jag yogade idag och det kändes inte tungt, jobbigt eller som något måste utan något som jag verkligen, verkligen ville göra och som jag njöt av att få göra. Jag är på rätt väg!!!

God Jul !

Namaste !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0