Yogapass x 2

Häromdagen fick jag energi OCH möjlighet till att yoga. Det blev Surya Namaskara A och B samt de stående asanas. Hurra vad härligt det kändes! Fast nästa dag (igår) trodde jag musklerna skulle gå av!

Igår fanns det ingen tid för någon yoga men idag när vinden viner ute, regnet slår mot fönsterrutorna och lillprinsen leker med sin far tog jag mig tid att rulla ut mattan på köksgolvet som är ett hårt golv men ack så varmt och skönt tack vare värmeslingorna. Det ilade i benmusklerna av smärta när jag började med första Surya Namaskaran men sen efter några solhälsningar började kroppen bli varm och smidig.

Idag hann jag med Surya Namaskara A och B, de stående ställningarna men även några få snabba avslutande asanas sen ropade lillprinsen efter mig.

Jag tror, tack vare min gutt, att jag har blivit mycket mer fokuserad när jag väl står på yogamattan. Nu har jag bara x antal minuter på mig och kan inte hålla på och lulla runt för när min pojke vill ha min uppmärksamhet så är det nu, nu, nu och inte sen, sen eller efter mitt yogapass. Jag tycker detta är en positivt utmaning för mig och jag behöver verkligen öva på att bli mer fokuserad på min yoga.

Nu ska vi tända ljus, äta fruktsallad och mysa!

Namaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0