Yogapass # 1-4

Yogapassen # 1-3 var helt och hållet psykologiska. Jag kunde inte ta mig samman och komma igång. Tröttheten tog över och det kändes övermäktigt att ens börja med yoga. Jag ville inte. Orkade inte.

Men som sagt helt och hållet psykologiska.

Så igår hände något.

Yogapass # 4
Jag hade 10 minuter över innan det var dags att göra mig i ordning för att lägga mig. Jag tänkte nu eller aldrig. Jag la mig på golvet och påbörjade mula bandha övningar och gick sedan över till att träna uddiyana bandha. Det tog mer än 10 minuter och jag kände mig uppiggad och glad efteråt. Nu är jag på gång. Allt tack vare WoYoPracMo! Utan den motivationen hade det nog tagit ytterligare några dagar innan jag påbörjade någon form av träning utöver promenaderna. 

Det känns väldigt utmanade att börja träna igen då kroppen fortfarande är sliten och magmusklerna känns väldigt svaga. Det tar också på energin att amma så det passar därför fint att börja med mula och uddiyana bandha övningar. Ingen bråska. Kroppen ska ju hålla i många år till. 

Jag är glad att jag har lagt fokus på promenader  och knipövningar de första veckorna och inte ens ägnat en tanke åt yoga. Fokus på att återhämta mig och lära känna min son samt bli en familj! Allt annat hinner komma efterhand.   

Jag kommer att skriva om vilka sorts mula och uddiyana bandha-övningar gör framöver (jag får skriva lite i taget när jag har tid och ork...och lillprinsen tillåter det!).
 
Namaste!


Kommentarer
Postat av: mimi

åh, så deilig! gratulerer med at du er i gang! Jeg må hvile i minst to uker til pga keisersnittet. Jeg gleder meg sånn til å ta kroppen i bruk ordentlig igjen! Håper ellers at alt er bra med lilleprinsen og ammingen :-)

2008-01-06 @ 23:52:19
Postat av: Yogini

nu fungerar amningen jättebra och vi mår jättebra. ja, det är fantastiskt skönt att börja jobba igen med bäckenbotten och magmusklerna - de är inte speciellt starka men lite övning varje dag kommer att ge resultat!

ta det lugnt men se till att du promenerar lite varje dag så att ditt kejsarsnitt läker fint.

Namaste!

2008-01-07 @ 21:41:29
URL: http://yogini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0