WoYoPracMo

Förra årets NaYoPracMo gav mig en bra start på det nya året så jag kände när jag såg att Yogamum hade startat upp WoYoPracMo att jag även i år vill deltaga.

Jag är egentligen inte redo att börja någon intensiv yogaträning  ännu men eftersom kriteriet för att deltaga är följande:

Because there are so many styles of yoga, and every yogi is different, there is no one "right" definition of a practice. You can do your daily 90 minute ashtanga practice, or a short restorative practice. The working definition of what counts as a practice is "At least 10 minutes in any pose or series of poses, with awareness and breathing, qualifies as a practice."

..kände jag att det är ett perfekt tillfälle för mig att sakta, sakta komma tillbaka.

Så jag har bestämt mig för att träna ca 10 minuter varje dag med fokus på mula bandha och uddiyana bandha.


Namaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0