Ett besök...

...i en yogashala blev det ikväll!

Igår kände jag att jag behövde få göra något BARA FÖR MIG, vilket jag inte har gjort på flera månader. Så jag föreslog till min man att jag skulle ta en sväng om Yogamudra idag för ett första besök i en yogashala efter födseln av vår son. Han tyckte det var en superbra idé.

Han och lillprinsen spenderade några härliga timmar ihop nu på kvällen.

Själv fick jag en helt underbar tid för mig själv! Yogapasset gick fantastiskt bra (som det oftast gör - första passet efter en viloperiod brukar flyga fram för då känner man inga "krämpor" och är mjuk och smidig). Det var varmt och fuktigt i shalan, vilket var skönt jämfört med köket här hemma!

Jag genomförde första serien fram till och med Navasana.

Det blev vinyasas mellan asanas och inte mellan sidorna. Inga hopp.

Lugnt och försiktigt.

Det var ju trots allt första ordentliga yogapasset efter lång, lång vila. Jag känner mig förvånansvärt stark. Starkare än vad jag trodde jag skulle vara.
 
Jag fick superbra assistans av Bodil.

Hon justerade min Ardho Mukha Svanasana så nu har jag ett längre avstånd mellan mina händer och fötter och kan jobba ännu mer på att sträcka ut ryggen - hm det kommer att kännas i skulderblanden imorgon!!

Bodil gav mig assistans i  Prasarita Padottanasana C vilket kändes befriande för mina skulderblad.

Efter yogapasset känns det som jag redan går rakare med ryggen. Bättre hållning. Graviditet och amning är ju inte det bästa för kroppshållningen precis....

Marichyasana A och B gick fint men C och D var tuffa. Jag hoppades att graviditeten skulle bidra till att C och D skulle bli lättare men ack nej, snarare tvärtom. Jag måste verkligen arbeta på dessa asanas.

Urdhva Dhanurasana gick ok men jag har blivit stel i överkroppen.

Styrka, kondition, flexibilitet med mera är verkligen färskvara!

Namaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0