Yogapass # 25

Dagens morgonpass blev kort. Samtliga solhälsningar och sedan 5 minuters pranayama.

Jag hade verkligen svårt att stiga upp i morse samtidigt som jag visste att det inte fanns en chans att jag skulle hinna eller orka träna ikväll efter att ha jobbat hela dagen, och därefter ha ett möte med en vän inför ett sidojobb samt ett samtal med en vän jag coachar.

Jag mådde riktigt bra efter solhälsningarna. Det är så skönt för kropp och själ. Jag önskar jag hade kommit upp tidigare och hunnit med fler asanas.

Oh well imorgon är en ny dag men en ny yogachans.

Jag vet inte om jag redan skrivit om det men jag fick mitt ena extrajobb. Kvinnan som skulle återkomma om några veckor med besked om jobbet blev av återkom redan härom dagen och deklarade att de vill ha mig! Hurra! Jippi! Hurra! Jippi!

Träffade B, yogakompisen, och vi pratade en lång stund om våra erfarenheter och var vi befinner oss i våra asana-övningar. Det är kul att ibland får dela med sig av sina erfarenheter och tankar kring yogan. Jag har ingen annan att prata med om min yoga...därav denna blogg.

Vi kom båda överens om hur viktigt det är att umgås med vänner och andra yogi(ni)s som tillsammans vill lyfta varandra i sin yogaträning och övriga delar i livet än att trycka ner varandra. Helt enkelt man ska hjälpa varandra att lyckas! På så vis smittar andras lycka av på en själv!

En affirmation för mig och alla andra idag: "Mitt liv blir mer fantastiskt för varje dag"


Namaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0