Yogapass # 17

Igår hade jag svårt att somna. För mycket frisk luft? Nja..knappast.

Snarare snurrade mina tankar en massa. Jag har eventuellt fått ytterligare ett jätteroligt extrajobb som jag måste få att gå ihop med mitt ordnariejobb. Jag vill inte tacka nej. Vill inte. En jättechans för mig! Så tankarna for runt, runt, runt över hur jag skulle lösa situationen. Tillslut kom jag på en idé och sen slocknade jag nog.

Jag har bestämt mig för att prova en ny morgonrutin, vilket innebär att jag inte äter så stor frukost hemma (jag får frukost på mitt jobb) och kan således sova nästan lika länge som vanligt men hinner yoga under en längre tid på morgonen.

Idag provade jag konceptet. Det gick sådär. Jag kom upp i tid. Men efter gårdagens idé innan jag somnade om hur jag skulle lösa jobbsituationen fortsatte tankarna att snurra under yogapasset så jag var tvungen att bryta efter solhälsningarna och sätta mig ner och skriva ner lösningen. (Inte jättestor självdiciplin på mina tankar precis under yogapasset...det kommer nog med åren! ;)

Sen var klockan för mycket för att jag skulle hinna återuppta yogapasset.

Helt ok.

Jag tror min fokus nu måste vara att få in en morgonrutin hemma än att göra det perfekta yogapasset, för jag vill helst undvika att ha yogapassen på kvällen då jag känner mig väldigt omotiverad och seg och hungrig.

Chefen accepterade min lösning som jag föreslog för att få ihop alla jobben! Hurra!

Nu ska de som erbjöd extrajobbet återkomma och bekräfta om de önskar att ha samarbetet med mig. Väntar med spänning!

Det är så spännande!

För en månad sen kändes allt så segt inför 2007 och nu har det på bara 2-3 veckor helt förändrats!

Wohoo!


Namaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0