Onsdagen - ett morgonpass!

Om jag inte har helt fel så är det fullmåne idag, vilket inom den traditionella ashtanga världen betyder vilodag.

Till min stora glädje kom jag upp idag och stod på mattan kl 06:10. Jag valde dock att enbart göra solhälsningarna och fram till Parivritta Parsvakonasana eftersom det är fullmåne idag.

Min högra höft känns lite extra idag också så jag borde nog nästan ha tagit det än mer försiktigt och inte gjort ytterligare två höftöppnare för min högra sida. Hm....

Efter min korta men ack så tunga  och stela träning så tidigt på morgonen valde jag att träna lite pranayama i 15 minuter. Min pranayama övning var inte så koncentrerad men ändå väldigt skön och energigivande för jag gick aldrig tillbaka och la mig i sängen! 

För att återgå till min stelhet så har jag ont i kroppen sen måndagens och tisdagens träning (antagligen rätt bra att jag tog det lugnt idag).

De första 3 solhälsningarna var hemska. Men efterhand så värmdes kroppen upp och tillslut kunde jag sträcka ut mig ordentligt. Däremot kände jag mig alldeles för stel och tung för att orka hoppa fram från Adho Mukha Svanasana. Hoppen gör för ont. Men det kommer kanske en dag när hoppen på morgenen känns lika energifulla och härliga som på eftermiddagen/kvällen. Antagligen. Med rutin och träning kan nog kroppen vänja sig vid morgonen träningen.

Just nu känner jag mig energifull, pigg och jag ser framemot att ta mig an dagens utmaningar. 


Namaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0