Morgonpass # 15

Jag sov riktigt dåligt i natt. Jag var nog orolig att försova mig plus att min pojkvän hade ordentlig kikhosta (som han tog medicin för tillslut) så jag kände mig inte glad när klockan tillslut ringde.

Nåja. Jag hade ju inga alternativ än att stiga upp.

Väl framme rullade jag ut min matta och började solhälsningarna med en gång. Tom i huvudet på tankar för en gång skull. Skönt. Fördelen med att träna på morgonen är just att funderingar och andra bekymmer har inte väckts till liv så tidigt.

När jag kommit till Parivritta Parsvakonasana ringde B på telefonen och jag sprang och öppnade åt honom. Sen var vi två. Mycket roligare. Mycket mer energi. Inget fusk från min sida.

B hjälpte mig i Prasarita Padottanasana C.

Jag kämpar vidare med att i varje vinyasa öva på att hoppa såväl bak i Chaturanga Dandasana som fram till sittande. Rätt jobbigt att göra det vid varje vinyasa så ibland får det bli steg bakåt än hopp. Men jag måste bygga upp min styrka och att använda mina bandhas mer.

B erbjöd sig att hjälpa mig med Marichyasana D men jag valde att jobba vidare med mitt rep-trick.

Jag fick bra assistans i Supta Kurmasana så jag kom djupt i denna asana. Nice.

När det var dags för mina "drop-backs" trodde jag att jag skulle fega ur då jag inte stod på min sovrumsmatta med en kudde på yogamattan. Men jag kom djupt ner och kände att jag fixar det här och det gjorde jag ju såklart! Andra gången blev inte lika bra då jag inte använde mina bandhas tillräckligt mycket. Kontenta: Bandhas a och o i drop-backs till Urdhva Dhanurasana.

Nu är frågan. Hur kommer jag upp till stående från Urdhva Dhanurasana?

Blev lite trött runt lunch efter att ha varit uppe så tidigt och tränat men det är en vanesak och med mat i magen kom energin tillbaka.

Både B och jag kände oss nöjda med det gemensamma passet. Det är bra att träna ihop med någon annan ibland. Eventuellt kommer en tjej till att börja träna med oss. Det är kul!

Imorgon ska sambon iväg med ett flyg klockan 0700 så då kan jag ju stiga upp samtidigt med honom och börja praktisera. Det är en plan!

Namaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0