Yogapass # 31

Igår var alltså sista dagen på NaYoPraMo och nu borde jag komma med en liten summering över denna period. men det får vänta....

Jag lyckades med att göra solhälsningar och pranayama igår morse men orkade därefter inte mer. Jag vilade de sista minuterna innan det var dags att göra mig i ordning till jobbet. Tyvärr blev dagen mindre bra igår (också). Jag var helt slut när jag kom hem. Det är ovanligt att jag är så trött så att jag gråter men igår var en sådan dag.

Som tur var hade jag inplanerat att klippa mig så jag fick en härlig stund med min frisör. Hon är fantastiskt duktig och en riktig inspiratör för mig. Hon ger mig inspriation att finna modet att göra och gå min egen väg. Hon ger så otroligt mycket energi. Jag tror hon gillar mig också för hon klippte lite långsammare igår (det var sent på kvällen och man skulle kunna tro att hon egentligen borde vilja skynda sig hem) så att vi kunde pratas vid om allt som hänt sedan sist vi sågs. Jag känner mig alltid så uppfylld efter att jag har mött henne. Nu ska hon få mitt halsband som jag själv har gjort (eller jag gör nog ett nytt till henne). Kul. 

Så i all misär som jag kände igår så blev det några ljusglimtar.

Ljusglimt 1: Yogan
Ljusglimt 2: Min underbara vän i Stockholm!
Ljusglimt 3: Min underbara frisör
Ljusglimt 4: Min sambot. Jag har världens bästa sambo som alltid puschar mig i rätt rikgit och samtidigt tar hand om mig på ett kärleksfullt sätt. Jag är lyckligt lottad. 

Idag blev det ingen yoga. Och kommer inte att bli. Kroppen och sinnet behöver vila lite grann efter NaYoPraMo. Det är en sak att vara på retreat och träna varje dag (då kan jag ofta sova på eftermiddagen...eller vila på stranden eller dylikt) än att vara hemma och sköta ett fulltidsjobb, vänner, måsten och övrigt samtidigt som man ska yoga varje dag. Det tar på kropp och sinne när man inte är van.

Sambon fyller 30 år idag och det har firats hela dagen! Jag lyckades överraska honom med lite tårta på morgonen. Hiihiii! Han hade önskat sig det men trodde aldrig att han skulle få en tårtbit för han hade inte hittat något i kylskåpet igår kväll....men man är väl duktiig på att gömma saker...hihii!

Nu ska vi strax iväg till och äta en god middag på hans favorit restaurang. Om tjejen i receptionen på hotellet (restaurangen finns i ett hotel) så står en stor vacker elidgt röd rosenbukett på bordet till honom från mig när vi anländer! Present är ännu hemlig för alla!  


Namaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0