Pris!

Idag var en bra dag!

Jag vann pris för att jag genomförde NaYoPracMo! Jissis vad glad jag blev när jag såg kommentaren i morse! Tack Yogamum!

Vad mer har hänt! Jo jag har fått ett litet kontor! Äntligen. Det är så fint! Jag premiär sitter vid mitt nya skrivbord och plitar ner dessa rader på bloggen. Äntligen kan jag samla allt mitt smått och gott på ett och samma ställe. Mitt kontor är en vit stringhylla med skrivbord. Härligt!

Jag yogade i måndags morse med B. Det gick fint. Jag var ensam första halv timmen men jag har inte så svårt längre med disciplinen utan det rullar på.

Känslor fastnar i kroppen (tänk rädsla brukar ju vara lika med uppdragna axlar, stress brukar vara lika med orolig mage och dålig andedräkt) så kanske har min förträngda ilska och irritation fastnat i mina höfter och gjort mig stel....Hahhaaa! Tala om att jag låter Marichyasana D styra mig så himla mycket.

Slappna av Yogini! Allt tar sin tid!

Annars känns min kropp sliten. Det har varit raketfart med nya projekt som har startat igen efter vinteruppehåll. Nästan allt kör igång denna vecka. Det tar lite tag innan jag får in mina rutiner för att få tid och ork att hålla hela vägen.

Förkylningar går i mina trakter och särskilt på mitt jobb.

Snörvel, host, nys, snörvel, host, nys om, om och om igen.

Så inte konstigt att jag kände mig lite hängig och ont i halsen idag. Jobbade in lunchen och gick hem tidigare. Sov några timmar när jag kom hem. Skönt.

Yogan har legat ner igår och idag. Som det känns nu blir det inget större yogapass imorgon bitti. Antagligen lite pranayama. Vi får se. Bäst medicinen för mig just nu är att få sova ut tror jag.

Så marsch i säng nu!


Namaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0