Jag duger!

Det blev sent i säng igår med.

Trött idag.

Tankarna snurrar i huvudet som vanligt. Varför är jag så rädd för allt? Varför? Varför tror jag hela tiden det värsta om mig själv? 

Mindre bra är att jag inte kan släppa taget om att sluta fundera över vad andra tänker om mig (särskilt min pojkvän).

Mindre bra är att jag hela tiden tror att jag ska misslyckas och ger upp alldeles för snabbt. Mindre bra att jag ofta inte vågar bjuda på mig själv, säga min åsikt och ta konflikter.

Mindre bra att jag har så höga krav på mig själv och därför avstår därför från att göra saker och ting

Mindre bra att jag sätter likhetstecken mellan att lyckas och vara kreativ

Vad är det för bullshit tänkande? Jag har ju massa bra idéer! Jag kan lära mig att vara kreativ, jag kan också lyckas!

Mindre bra att jag alltid tycker att jag måste gå inom ramen, att inte våga bryta mot regler och förordning (Men hallå, det är ju som min pojkvän säger det är lättar att få förlåtelse än tillåtelse!!)

Fast samtidigt vill jag ge mig själv en massa cred.

För ett år sedan hade jag aldrig vågat skriva denna blogg

Jag är villig att hela tiden utvecklas

Jag tycker om mig själv

Jag är modig som utmanar mig själv

Jag är en underbar vän

Jag är fantastisk som jag är

Jag duger som jag är

Jag har härlig torr humor

Jag kan

Jag vill

Jag ska

Tack för yogan för där får jag vara helt mig själv. Tack för den lyckliga stunden jag känner inne i en yoga shala tillsammans med andra ashtangi-utövare. Tack för allt jag får uppleva. Tack för att jag är jag.


Hjälp mig våga ta steget!

Namaste!


Kommentarer
Postat av: Sara

Detta känner jag igen. Temat i inlägget alltså. Jag har gått igenom samma sak. Ständiga frågor som dyker upp. Jag tror att det är sinnet som öppnar sig. kroppen öppnar ju från alla "låsningar" och blockeringar - lika så sinnet. Tack vare yogan har jag fått lättare att analysera och sätta ord på känslor och formuleringar i min musik. Allt går hand i hand!
Din blogg är så intressant, Anna!

2006-09-24 @ 19:09:06
URL: http://saraculler.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0