Yogan rullar på

Det där med att yoga på morgonen medan barnen tittar på Bolibompa var inte så tokigt. Att helt enkelt inte göra saker och ting så krångligt.
Jag tog en vilodag igår. Det var skönt.
Jag har inte väckarklocka då barnen brukar väcka oss i tid och det är lätträknade gånger de mornar vi har försovit oss p.g.a. att barnen inte väckt oss. När jag la mig igår funderade jag på om jag skulle ställa klockan så jag kom upp och yogade i en halvtimma men så tänkte nä, det får ödet avgöra. Jag har sovit så lite och så dåligt de senaste åren p.g.a. spädbarnsår och småbarnsår, så om jag får sova 10, 20, 30 minuter längre så tackar jag för det.
Och så blev det. Jag fick sova lite längre. Och när vi samlat oss i soffan - jag och barnen - så blev då så mysigt att jag stannade hos dem. Herregud snart är tiden över när jag får krama och pussa och gosa med dem obehindrat. Så lika bra att njuta nu! Och det var så mysigt.
Yogan finns alltid kvar.
Min äldsta är dock en bra PT för han älskar att åka vagnen till förskolan. När det är som kallast och råast så tar jag bilen till förskolan eller om vi har ont om tid. Nu är det lite, lite, lite mildare så jag tänkte what the heck låt oss ta vagnen. Och på så vis fick jag storkillen att äta upp sin frukost och jag fick friskluft och en bra start på dagen med morgon motion.
Nu börjar en ny arbetsvecka. Men först lite kaffe!
Och imorgon kanske vi vaknar så tidigt så jag hinner både mysa med barnen och yoga!
Yogini

Kommentarer
Postat av: Nina

Du har så rätt! Ofta omringar vi vår yogapractice med för många borden. Istället bara för att göra, när och var och hursomhelst. När min dotter var liten så var Bolibompayoga det enda som gällde! Och det gick hur bra som helst. Ha det gott!

2011-02-28 @ 15:19:38
URL: http://solhalsning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0