Glest mellan..

image68   image66    image69


...blogginläggen beror helt enkelt på att jag har inte praktiserat yoga....så inget att rapportera.

Jag har valt att vila min högra höft. Jag tror jag känner av höften inte enbart p.g.a. yogan utan även p.g.a. att sover på den sidan väldigt, väldigt mycket för jag har ofta lillprinsen till höger om mig i sängen när han sover bredvid mig. Jag försöker variera mig men det är inte alltid det lättaste när jag samtidigt inte vill väcka eller störa Mini.

Nåja, helt stilla har jag inte varit. Jag har gått många, långa promenader. Jag bara njuter av detta fantastiska väder. Solen skiner. Våren går på högvarv. Kaffet smakar extra gott när det får drickas utomhus. 

Jag njuter också av att Mini har gett mig möjligheten att träffa massor av härliga mammor. Jag kände inte så många människor i Malmö tidigare men nu har det sagt pang bong splachs och jag lärt känna flera fantastiska mammor. Bara för att vi har fått barn samtidigt betyder det ju inte att man "klickar" som vänner men jag har haft turen att just göra det med flertalet kvinnor. Det gör mig så glad! Tack, tack, tack!

Så promenader har det blivit. Likaså har jag "gympat" utomhus. Det har jag inte gjort sedan jag slutade skolan för en sisådär 10 årsedan. Jag hade egentligen ingen lust att gympa för det gav mig ångestkänslor från skolgympan men detta var ju såklart något helt annat. Här gympade vi med våra barn i barnvagnarna och det var lika socialt som fysiskt! ;) Gympan skedde utomhus i det vackra vädret och vi sprang, tränade magmusklerna, armhävningar med mera, med mera. Det var upp till var och en hur mycket man vill ta i och ingen som brydde sig om man "fuskade" lite! Så det får bli fler barnvagns-gympa-pass för mig! Det var länge sen jag kände hur blodet värmde i kinderna.....men ja inget, inget går upp mot ett ordentligt ashtangayogapass ändå....

Idag regnar det. Lite skönt faktiskt. Vi har tagit det lugnt. En extra vilodag där INGET var inplanerat.

Hallelulja var skönt!

Namasate!

Kommentarer
Postat av: Surya

Heej yogini!!
Det låter som underbara dagar!!! Själv har jag inte heller tränat sen i måndags..var iväg hos farmor och så har jag ont i halsen nu och känner mig väldigt omotiverad. men det härliga med uppehåll är att man längtar tillbaka till träningen, och det är ju alltid ett gott tecken!
Ha en härlig kväll nu!!
Kram

2008-05-01 @ 16:04:33
URL: http://suryanamaskar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0